معابد تایلند
معابد تایلند

معابد تایلند

تور تایلند در نظر دارد که بهترین معابد تایلند را به گردشگران عزیز معرفی کند معبد های مختلفی در تایلند وجود دارد که مردم تایلند برای عبادت و سخن گفتن با خدای خودشون به این معبدها مراجعه می کنند تایلند دارای معابد یا wat زیادی می باشد که هرکدام دارای جلوه هایی زیبا از فرهنگ آیینی بودییان در این کشور است.دیدار از تمامی معابد به جز چهار معبد برای تمام گردشگران رایگان می باشد.

 

images5 معبد بودای زمردین (Wat Phra Kaeo)

ساخت معبد بودای زمردین در مجاورت گراند پالاس “Grand Palace” در سال 1784 یعنی 2 سال پس از به تخت رسیدن پادشاه رامای اول کامل شد. فضایی به وسعت 945000 متر مربع که شامل بیش از 100 عمارت بوده و نمایانگر 200 سال تاریخ سلطنتی و تجارب معماری می باشد.این معبد از مهمترین معابد تایلند بوده و مجسمه کوچک بودا به رنگ سبز یشمی که روی محراب بلند طلایی درنمازخانه سلطنتی قرار گرفته مقدس‌ترین تندیس بودا در تایلند می باشد.

وقتی که مجسمه در سال 1343 پیدا شد پوششی گچی داشت. سالها بعد، پوشش گچی خرد شد و تکه های آن جدا شدند و معجزه هایی اتفاق افتاد که نام این بودا را در خوش یمنی بر سر زبان ها انداخت. امروزه هزاران عبادت کننده در مقابل این مجسمه ادای احترام می کنند. نقش های روی دیوار ها بیانگر داستان زندگی بودا و چارچوب باشکوه درها نشان دهنده صحنه هایی از Ramakian است.توجه کنید که تنها عکسبرداری از مجسمه بودای زمردین ممنوع است.بازدید: ورودیه 200 بات، از ساعت 8:30 الی 11:30 و 13 الی 15:30
http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

images5 معبد پو (Wat Pho)

این معبد قدیمی ترین و بزرگترین معبد در بانکوک می باشد که بعضی از گردشگران به نام معبد بودای خوابیده آن را می شناسند که در قرن 16 ساخته شد و در سال 1781 تقریبا” به طور کامل توسط پادشاه رامای اول بازسازی گردید. این معبد دارای بزرگترین مجسمه بودای دراز کشیده و بیشترین تصاویر از بودا در تایلند می باشد و اولین مرکز تعلیم و تربیت عمومی به شمار می‌رود.

 

بودای دراز کشیده مجسمه ای عظیم به ابعاد 46 متر طول و 15 متر ارتفاع می باشد . این بودا از هسته مرکزی آجری با لایه ای از گچ بر روی آن ساخته شده و پوششی از طلا آن را تکمیل می کند. چشم ها و پاهای آن با مروارید تزیین شده که پاها نشان دهنده 180 مشخصه مبارک یک بودا هستند.بازدید: ورودی 20 بات، همه روزه از ساعت 8 الی 17

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

images5 معبد آرون (Arun Wat)

معبد آرون یا سپیده صبح از روی خدای هندو ها “Aruna ” نام گذاری شده است. این معبد در تمام بروشور های توریستی دیده می شود و در کنار رودخانه “Chao Phraya ” قرار دارد.بیشتر جهانگردان برای بالارفتن از تراس ها به این مکان رفته و وقت کافی برای بازدید از سایر نقاط معبد ندارند این معبد همه روزه از ساعت 8:30 الی 17:30 باز می باشد.

معبد آرون (Wat Arun)، که در بین مردم محلی تایلند به وات شانگ (Wat Chaeng) معروف می باشد، در غرب رودخانه چاوپرایا بانکوک، واقع شده است. بر اساس افسانه های تایلندی، در زمان جنگ در شهر سوخته آیوتایا، که توسط ارتش برمه صورت گرفت، پادشاه تاکسین برای استراحت، به هنگام سپیده دم در آن معبد اقامت گزید و پس از آن نام این معبد از وات شانگ به معبد سپیده دم تغییر یافت. که این معبد در دوره سلطنت تاکسین ، محل زندگی وی بود.

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

images5 معبد بنچاما بوپیت (Benchama Bophit Wat )

این معبد از سنگر سفیدرنگ ساخته شده و ازین رو در میان توریست ها به معبد مرمری یا معبد سفید بانکوک معروف است. این جدیدترین معبد بودا هاست که در اول قرن حاضر و توسط پادشاه رامای پنجم ساخته شده است. ساختمان آن نمونهای از معماری مدرن تایلندی است و در حیاط پشت آن 53 تمثال بودا قرا دارند که 33 تای آنها اصل و 20 تای آنها کپی می باشند و نمایانگر تصاویر مختلف بودا در آسیا و کلیه کشورهایی با مذهب بودیسم هستند بازدید از ساختمان اصلی این معبد تا ساعت 17 می باشد.

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

images5 معبد تاب غول آسا (Suthat Wat)

این معبد دارای بلند ترین ساختمان اصلی بوده و بودایی متعلق به قرن 14 را در خود جای داده است که توسط دیوارهایی با تصاویر خیالی از 24 ساعت آخر زندگی بودا احاطه شده است. حیاط پر از مجسمه های طلبه ها و ملوانانی است که توسط قایق هایی که با بار 2 برنج از چین بر می گشتند آورده شده اند. درهای این معبد توسط پادشاه رامای دوم کنده کاری شده اند.

در مراسم سالیانه جشن برای برداشت برنج که تا قبل از جنگ جهانی دوم نیز ادامه داشت، مردان در حالیکه روی تابی غول پیکر تاب می‌خوردند برای قاپیدن کیسه ای پر از نقره که از دیرک بلندی آویزان بود رقابت می کردند. در مقابل این معبد تاب عظیم الجثه هنوز دیده می شود. در بیشتر مغازه های اطراف معبد اجناس مورد استفاده در مذهب بودا بفروش می‌رسد. بازدید: ورودی 20 بات از ساعت 9 الی17

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

images5 معبد وات یان سانگ وارارام (Wat Yan Sang Vararam Temple Pattaya)

مهمترين معبد پاتايا و مدرن ترین معابد تایلند است که دارای ساختماني مدرن است معبد وانسانگ وارارام پاتایا میباشد.اين معبد که در 12 کيلومتري جنوب پاتايا قرار دارد و تنها 3 کيلومتر با باغ استوايي نانگ نوچ فاصله دارد و همچنين نزديک به کوه بودا است از دیدنیهای پاتایا میباشد.
معماري اين معبد الهام گرفته از معماري ژاپن، چين، هند، سوئيس و … است و مرکزي براي مديتيشن نيز مي باشد. در کنار اين معبد يک موزه چيني قراردارد که شامل آثار هنري با ارزش و آنتيک کشور چين است.

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

http://thaitor.ir/

معابد تایلندی

امیدوارم از این اطلاعات به خوبی استفاده کرده باشید جهت کسب اطلاعات بیشتر با دیدنی های تایلند و تور تایلند با این شماره 88548853 تماس بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تایلند, دیدنی های تایلند, تفریحات تایلند,
نويسنده : سمیه عزیزی